Śpiewak jazzbandu, Deszczowa piosenka, Buntownik bez powodu i Mechaniczna pomarańcza – to tylko niektóre spośród dziewięciu tytułów, które składają się na wyjątkowy letni cykl przygotowany w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego. Na dużym ekranie zobaczymy te dzieła X muzy, które tworzyły nie tylko ponad dziewięćdziesięcioletnią historię wytwórni Warner Bros., ale i historię światowej kinematografii. Wszystkie filmy zaprezentujemy w odnowionej wersji cyfrowej. Na seanse zapraszamy o godz. 20.30 w każdy wtorek wakacji, począwszy od 5 lipca.
Wakacje z klasyką amerykańskiego kina – przeboje wytwórni Warner Bros. to gratka zarówno dla wszystkich miłośników kina, jak i dla tych osób, które dopiero zaczynają przygodę z X muzą. Wśród proponowanych tytułów znajdują się m.in. obrazy, które wyznaczyły nowe trendy i na nowo zdefiniowały niektóre gatunki filmowe, dzieła, które uczyniły sławnymi nie tylko ich twórców, ale i grających w nich aktorów, a także adaptacje dzieł literackich.
Wakacyjny cykl otworzy produkcja z lat 20. XX wieku w reżyserii Alana Croslanda – Śpiewak jazzbandu, który zapisał się w historii kina jako pierwszy obraz dźwiękowy, a także jako „źródło” pierwszego przeboju filmowego, piosenki My Mammy. Dłużej zatrzymamy się w latach 50. ubiegłego stulecia – najpierw za sprawą Elii Kazana, twórcy Tramwaju zwanego pożądaniem, czyli adaptacji dramatu Tennessee Williamsa z Vivien Leigh i młodym Marlonem Brando w rolach głównych. Gene Kelly przypomni Deszczową piosenkę, jeden z lepszych musicali w dziejach kina, a James Dean – Buntownika bez powodu, najsłynniejszy film w dorobku Nicholasa Raya. Wspomnianą dekadę zamknie klasyczny western komediowy Howarda Hawksa – Rio Bravo, w którym zobaczymy m.in. Johna Wayne’a i Deana Martina. W lata 60. przeniosą nas z kolei Betty Davis i Joan Crawford za sprawą thrillera psychologicznego pt. Co się zdarzyło Baby Jane? wyreżyserowanego przez Roberta Aldricha. Przypomnimy także dwa obrazy Stanleya Kubricka – 2001: Odyseję kosmiczną, arcydzieło gatunku science fiction z 1968 roku i o trzy lata młodszą, czyli reprezentującą kinematografię lat 70. XX wieku Mechaniczną pomarańczę, adaptację powieści Anthony’ego Burgessa z Malcomem McDowellem w roli głównej. 30 sierpnia zobaczymy ostatni film cyklu – Egzorcystę, horror wszech czasów zrealizowany w 1973 roku przez Williama Friedkina.
Program projekcji:
5 VII, godz. 20.30 – Śpiewak jazzbandu, reż. Alan Crosland, USA 1928, 88’
12 VII, godz. 20.30 – Tramwaj zwany pożądaniem, reż. Elia Kazan, USA 1951, 122’
19 VII, godz. 20.30 – Deszczowa piosenka, reż. Stanley Donen, Gene Kelly, USA 1952, 103’
26 VII, godz. 20.30 – Buntownik bez powodu, reż. Nicholas Ray, USA 1955, 111’
2 VIII, godz. 20.30 – Rio Bravo, reż. Howard Hawks, USA 1959, 141’
9 VIII, godz. 20.30 – Co się zdarzyło Baby Jane?, reż. Robert Aldrich, USA 1964, 134’
16 VIII, godz. 20.30 – 2001: Odyseja kosmiczna, reż. Stanley Kubrick, USA 1968, 160’
23 VIII, godz. 20.30 – Mechaniczna pomarańcza, reż. Stanley Kubrick, USA 1971, 136’
30 VIII, godz. 20.30 – Egzorcysta, reż. William Friedkin, USA 1973, 122’
Więcej informacji na stronie www.elektrownia.art.pl